Aktualności

Umowa B2B, jak się zabrać za własną działalność?

Przeglądając oferty pracy coraz częściej jako proponowaną formę zatrudnienia można znaleźć umowę B2B. Własna działalność gospodarcza zapewnia zleceniobiorcy więcej swobody i wolności, natomiast pracodawcom pozwala przerzucić część kosztów na pracowników.

Z prowadzeniem działalności gospodarczej wiąże się jednak szereg wymagań i obowiązków. W takiej sytuacji pracownik samodzielnie musi zadbać o prowadzenie ksiąg rachunkowych, zaopatrzenie i dotrzymywanie terminów. Księgowa w Krakowie jest częstym wyborem w takich sytuacjach – jej doświadczenie i wiedza zapewnia komfort i umożliwia swobodne prowadzenie interesu.

Rozważając dalsze kroki na rynku pracy z pewnością warto wiedzieć czym jest umowa B2B i jak założyć własną działalność. Jakich aspektów przypilnować i na co zwracać uwagę decydując się na taki ruch?

Czym jest umowa B2B

Umowa B2B określa relacje biznesowe między dwoma podmiotami gospodarczymi. W wyniku tego rodzaju współpracy obie strony przystępują do działania na równych zasadach. Przy tym bez znaczenia jest skala działania obu stron – mogą to byc usługi dostarczane przez jednoosobowe firmy.

Jest to często wybierana alternatywa dla tradycyjnych dotychczas form zatrudnienia. Do nawiązania współpracy B2B niezbędne jest założenie działalności gospodarczej – kto może to zrobić i jak do tego podejść?

O co trzeba zadbać zakładając działalność gospodarczą?

Działalność gospodarczą w Polsce może założyć każdy obywatel, który ukończył 18. rok życia i dysponuje paszportem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej. Konieczne jest zdefiniowanie typu swojej aktywności – gdy wiemy czym będzie się zajmować firma należy złożyć wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).

Trzeba też wybrać formę oprocentowania świadczonych usług – do wyboru jest podatek liniowy, skala podatkowa bądź ryczałt. Jeśli terminy te niewiele nam mówią warto poprosić o pomoc specjalistę. Księgowa nie tylko pomoże wybrać optymalny rodzaj opodatkowania dla naszej firmy, ale też podejmie się regularnego prowadzenia wszelkich rozliczeń.

Usługi księgowej z pewnością znacznie ułatwiają prowadzenie firmy – za relatywnie niewielką cenę można otrzymać rzetelnie prowadzoną księgowość i skupić się na tym co potrafi się najlepiej.

Rejestracja firmy to również obowiązek poinformowania ZUSu i zaktualizowanie danych o firmie na poczet podatku VAT. Przypilnować trzeba wielu kwestii, jednak często można liczyć na pomoc. Z pewnością zawarcie współpracy z kompetentnym biurem rachunkowym wesprze proces zakładania firmy, pozwoli uzyskać ewentualne zniżki i ulgi i nawiązywać relacje B2B z innymi podmiotami.

„Rzeczą, którą najtrudniej w świecie zrozumieć jest podatek dochodowy”

Albert Einstein

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.