Umowa B2B, jak się zabrać za własną działalność?
imAdmin, 18 stycznia 2023
Przeglądając oferty pracy coraz częściej jako proponowaną formę zatrudnienia można znaleźć umowę B2B. Własna działalność gospodarcza zapewnia zleceniobiorcy więcej swobody i wolności, natomiast pracodawcom pozwala przerzucić część kosztów na pracowników.
Z prowadzeniem działalności gospodarczej wiąże się jednak szereg wymagań i obowiązków. W takiej sytuacji pracownik samodzielnie musi zadbać o prowadzenie ksiąg rachunkowych, zaopatrzenie i dotrzymywanie terminów. Księgowa w Krakowie jest częstym wyborem w takich sytuacjach – jej doświadczenie i wiedza zapewnia komfort i umożliwia swobodne prowadzenie interesu.
Rozważając dalsze kroki na rynku pracy z pewnością warto wiedzieć czym jest umowa B2B i jak założyć własną działalność. Jakich aspektów przypilnować i na co zwracać uwagę decydując się na taki ruch?
Czym jest umowa B2B
Umowa B2B określa relacje biznesowe między dwoma podmiotami gospodarczymi. W wyniku tego rodzaju współpracy obie strony przystępują do działania na równych zasadach. Przy tym bez znaczenia jest skala działania obu stron – mogą to byc usługi dostarczane przez jednoosobowe firmy.
Jest to często wybierana alternatywa dla tradycyjnych dotychczas form zatrudnienia. Do nawiązania współpracy B2B niezbędne jest założenie działalności gospodarczej – kto może to zrobić i jak do tego podejść?
O co trzeba zadbać zakładając działalność gospodarczą?
Działalność gospodarczą w Polsce może założyć każdy obywatel, który ukończył 18. rok życia i dysponuje paszportem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej. Konieczne jest zdefiniowanie typu swojej aktywności – gdy wiemy czym będzie się zajmować firma należy złożyć wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
Trzeba też wybrać formę oprocentowania świadczonych usług – do wyboru jest podatek liniowy, skala podatkowa bądź ryczałt. Jeśli terminy te niewiele nam mówią warto poprosić o pomoc specjalistę. Księgowa nie tylko pomoże wybrać optymalny rodzaj opodatkowania dla naszej firmy, ale też podejmie się regularnego prowadzenia wszelkich rozliczeń.
Usługi księgowej z pewnością znacznie ułatwiają prowadzenie firmy – za relatywnie niewielką cenę można otrzymać rzetelnie prowadzoną księgowość i skupić się na tym co potrafi się najlepiej.
Rejestracja firmy to również obowiązek poinformowania ZUSu i zaktualizowanie danych o firmie na poczet podatku VAT. Przypilnować trzeba wielu kwestii, jednak często można liczyć na pomoc. Z pewnością zawarcie współpracy z kompetentnym biurem rachunkowym wesprze proces zakładania firmy, pozwoli uzyskać ewentualne zniżki i ulgi i nawiązywać relacje B2B z innymi podmiotami.
„Rzeczą, którą najtrudniej w świecie zrozumieć jest podatek dochodowy”
Albert Einstein
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony
wyrażasz zgodę
na ich używanie.